Jak wrócić do pływania po zablokowaniu

Powrót do dowolnego sportu po dłuższej przerwie może być zarówno ekscytujący, jak i wymagający, zwłaszcza pływanie. Baseny są ponownie otwarte i nie ma lepszego czasu na powrót do wody. Pływanie to nie tylko doskonały wybór dla zdrowia fizycznego, ale także zdrowia psychicznego

Oto kilka naszych najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci wrócić do najlepszego pływania…

Pływanie

ZACZNIJ WOLNO

Powolne i stabilne wejście w trening to niezawodny sposób na powrót do najlepszej formy! Chociaż możesz czuć się uwolniony od długiej blokady, nie powinieneś zbyt wcześnie naciskać na siebie zbyt mocno. Po długiej przerwie w pływaniu Twoje ciało nie będzie już w takim samym stanie, jak podczas wcześniejszego pływania i należy go przywrócić do normalnej rutyny pływackiej. Pracuj stopniowo nad odzyskaniem pełnych możliwości i sił, a następnie zwiększaj prędkość pływania lub dystans z każdym mijającym tygodniem.

BĄDŹ SPÓJNY

Znajdź czas, aby uczynić pływanie częścią swojej rutyny. Znalezienie czasu w napiętym harmonogramie może być trudne, ale regularne pływanie będzie nieocenione w odbudowie formy i pracy nad techniką. Ćwiczenie 5x tygodniowo zrobi różnicę i zbliży się do osiągnięcia twoich celów.

ZDOBĄDŹ NOWY STRÓJ

Potrzebujesz poprawy morale? Trochę szturchnięcia, aby podekscytować się basenem? Dlaczego nie kupić sobie zupełnie nowego stroju kąpielowego? Idź, znajdź taki w swoim ulubionym kolorze lub z zabawnym wzorem, który doda Ci pewności siebie i sprawi, że zechcesz popisywać się swoimi rzeczami w basenie.

BUDDY UP!

Jednym z największych motywatorów w sporcie jest duch zespołowy. Niezależnie od tego, czy trenujesz do zawodów, czy po prostu chcesz być wysportowany, weź kumpla i zabierz go na basen. Motywujcie się nawzajem, wyciągajcie się z domu w ten mroźny zimowy wieczór i rzucajcie sobie wyzwanie, aby poprawić się, ustawiając lepsze i szybsze czasy okrążeń.

Dziel się swoimi zainteresowaniami i pasją z innymi.

ZDROWA DIETA I TRAWIENIE

Pływanie wymaga energii. Aby jak najlepiej wykorzystać pływanie i uzupełnić siły na basen, należy stosować zdrową i dobrze zbilansowaną dietę. Unikaj potraw, które powodują spowolnienie, takich jak fast food lub posiłki z dużą ilością węglowodanów. Upewnij się, że zjesz coś przed i po wyjściu na basen, aby utrzymać ciało w doskonałej kondycji, odczekaj 2-4 godziny przed pływaniem po zjedzeniu dużego posiłku i 30 minut do godziny po małej przekąsce – to zapewni ciało ma czas na trawienie.

UTRZYMAJ POZYTYWNĄ POSTAWĘ MENTALNĄ

Myśl pozytywnie, bądź skupiony i baw się dobrze! Im bardziej wierzysz w siebie, tym szybciej wrócisz do poprzedniego poziomu pływania i dalej.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci zmotywować i powrócić do pływania, jeśli przez jakiś czas nie było Cię w wodzie.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Recent Posts
About

Pellentesque id velit ut ligula maximus gravida venenatis in turpis. In eu lacinia libero. Aenean nec aliquet dui. Sed tristique convallis sapien, semper porttitor mauris scelerisque et. 

Recent Projects
Newsletter
Subscribe for our monthly newsletter to stay updated